marți, 22 noiembrie 2011

Prajitura cu migdale si mere

Cu gandul la vremea copilariei, tanjind dupa o prajitura cu mere, am sintetizat, inspirata din retete gasite pe internet, aceasta varianta foarte simpla. Am fost placut surprinsa de gustul foarte asemanator cu cel al prajiturei coapte, insa mult mai bun, intens si savuros. Din nou am remarcat cum lucrurile  simple, atunci cand vine vorba de raw vegan,  pot sa te uimeasca prin "complexitatea" lor. Probabil explicatia vine din faptul ca pentru acest tip de alimentatie se folosesc ingrediente integrale, in stare naturala, care sunt,  prin ele insele, perfecte.




  • 6 mere (taiate si fara cotor)
  • 1 1/2 lingura scortisoara (macinata)
  • 150 g stafide
  • 10 linguri pulpa de migdale (rezultata de la prepararea laptelui de migdale )
  • zmeura deshidratata pentru ornare
Pentru blat:
stafidele si 3 mere se maruntesc cu ajutorul robotului cu lama in forma de S, dupa care se adauga 8 linguri din pulpa de migdale, 1 lingura de scortisoara si se amesteca totul pana la omogenizarea compozitiei. Se aseaza intr-o forma pentru tort detasabila presandu-se foarte bine.
Se maruntesc si celelelate 3 mere, se adauga 1/2 lingura de scortisoara si daca merele sunt prea zemoase se adauga 2 linguri de pulpa din migdale. Se amesteca bine si se aplica peste blat in strat  uniform presand fin cu ajutorul unei linguri.
In final se oreneaza dupa pofta si imaginatie, eu, in acest caz, am folosit zmeura deshidratata.

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

4 comentarii:

  1. am facut si noi prajitura, foarte buna! "simplu si cu gust". anca

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Anca,
    ma bucur ca cineva s-a prins in "lat" si a avut curiozitatea sa faca prajitura asta. Este geniala! Eu am facut-o, la inceputuri, cam de doua ori pe saptamana. Si maine o avem in program. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamna Doina, sunteti o avere la casa omului. Ma bucur sa va cunosc si o sa va dau feed-back la retete! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de feedback, Adriana. Si eu ma bucur ca au dat iama "iepurasii" la prajitura cu mere, nu au gusturi rele deloc.

      Ștergere