duminică, 11 septembrie 2011

Branza cu zucchini si chimen

Si a fost ieri primul potluck la Cluj-Napoca. A fost o atmosfera intima, colorata si delicioasa. Am participat cam 30 de persoane si am degustat multe feluri de mancare. Eu, pentru acest eveniment,  mi-am propus sa fac mancarurile cel mai indelung savurate la noi in familie, adica sa dau ce e mai bun din mine si din experienta mea in ale raw veganismului.
Primul fel de mancare preparat a fost, evident,  Zacusca.  In aceasta perioada a anului, rosiile si ardeii capia din gradina noastra au un parfum parca din vremuri de odinioara si un gust desavarsit. Asa ca trecem dintr-o zacusca intr-alta, combinand sau recombinand, cu mici variatiuni,  ingrediente noi sau vechi, ultimele  pe care le-am facut avand cimbru uscat si patrunjel verde in loc de oregano si busuioc.
Al doilea fel s-a vrut a fi o branza de caju, pe care si pe ea am tot experimentat-o in toate felurile posibile, dar inca nu ne-am saturat de ea si am ramas deschisi si creativi, acceptand provocari noi. Cu aceasta ocazie se pare ca am reusit o varianta foarte gustoasa, avand in vedere numarul mare de aprecieri pe care le-am primit la adresa ei, desi combinatia cu zucchini s-a nascut dintr-o intamplare neasteptata si a fost o improvizatie de moment.


  • 200 g caju hidratat cateva ore
  • 1/2 dovlecel zucchini
  • 1 ardei mare capia
  • 1 ceapa rosie 
  • zeama de la o lamaie
  • 2 linguri drojdie inactiva
  • sare de Himalaya dupa gust
  • 1 lingurita peperoncini sau chili pepper
  • 1 lingurita chimen
  • 1 lingurita Amestec de condimente Voie Buna (Sare de mare, usturoi, flori de trandafir, oregano, busuioc, leurda, rozmarin, cimbru, galbenele si albastrele.)
Se taie ardeiul, dovlecelul si ceapa in bucati mici, se adauga nucile caju si restul ingredientelor si se maruntesc cu ajutorul robotului cu lama in S. 
Am servit ambele preparate cu Biscuiti de hrisca

Simplu, fara pretentii deosebite, dar, zic eu, foarte gustos.

Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

5 comentarii:

  1. Ti-am descoperit blogul de cateva saptamani...super retetele :) La cat mai multe idei pentru retete!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut Doina,

    Tocmai am terminat de preparat aceasta delicioasa crema de branza! Este minunata! Iti multumesc foarte mult ca ai impartasit-o cu noi!

    Andrei

    RăspundețiȘtergere