vineri, 6 mai 2011

Budinca de chia cu afine

De doua luni am cumparate seminte de chia, dar abia astazi  a venit vremea sa cercetez cum sa integrez acest super aliment in dieta noastra.


"Semintele de Salvia Hispanica, comercializate cel mai ades sub numele de "Chia", sunt o sursa bogata de acizi grasi Omega-3 (contin 25-30% ulei, in majoritate acid alfa-linolenic/ALA), antioxidanti si aminoacizi.
Compozitie:
  • 20% proteine
  • 34% uleiuri
  • 25% fibre dietetice
  • niveluri semnificative de antioxidanti
Dpdv istoric, erau mancarea de baza a culturilor Nahua (Aztece), din Mexicul Central (dupa cronicile iezuite, era a treia ca si importanta intre recoltele Aztecilor, dupa porumb si fasole, dar inainte de amaranth). Tributurile si taxele catre preotimea si nobilimea azteca erau adesea platite in seminte de chia.
Semintele de chia pot fi mancate crude, fiind extrem de absorbante si dezvoltand, in contact cu apa sau sucul de fructe, o textura gelatinoasa => budinci, terciuri, chia fresca (Mexic), salate, cereale cu lapte".
Mai multe detalii despre chia  aici.

Pentru inceput am  improvizat aceasta budinca, care a iesit delicioasa, dar mai am cateva idei pe aceasta tema.

  • 4 linguri seminte de chia 
  • 300 ml apa
  • 3 linguri sirop de afine (50% afine, 50% miere, propolis)
Am pus intr-un borcan ingredientele, dupa care l-am agitat din cand in cand, pret de 15 minute. Unii prefera sa le amestece cu o lingura. 
Dupa o ora am pus continutul borcanului impreuna cu 2 banane in blender  si le-am mixat, putin, deoarece am dorit sa ramana intacte semintele. Se poate mixa mai mult daca se doreste o budinca cremoasa.

Urmatoarea idee este un amestec de chia, lapte de migdale si vanilie. Dar despre asta in curand...


Va invit cu drag sa cititi aceste articole si retete pe noul site Raw Vegan Joy, si multe alte noutati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu